29 jun 2010

Leven op de rand

Vandaag zat ik een video part 1 en 2 van Joyce Meyer te kijken, die 'living on the edge' heet. Heel erg mooi en heel erg goed en ik kon dit heel goed op mezelf toepassen. Mijn hart is nogal heel erg onstabiel door mijn verleden. Ik riep altijd, ik ben over het verleden heen! Ik zie in, dat ik dat helemaal niet was. Ik heb zoveel mee gemaakt en er waren zoveel leugens die mensen over mij vertelde. Ik ben helemaal kapot gegaan. Ik werd onzeker over zo veel dingen en ik ben in een diepe depressie geraakt, die jaren heeft geduurd. Nu ik me bekeerd heb voel ik wel een soort verlichting. Een troost. Een wake up call. Deze mensen die mij hebben pijn gedaan, leven al lang gelukkig verder en ik blijf achter gebroken! Dat kan niet. Gelukkig ziet God dat. Ik heb zovaak mij onrechtvaardig behandeld gevoeld:"But what about me?" Alles op z'n tijd.

Ik weet wel, dat ik ook heel veel geleerd heb. Alles wat ik meegemaakt heb ik meegemaakt voor een reden, zodat ik anderen kan helpen en begrijpen. Ik zou nooit iemand het gevoel geven, dat ze het niet waard zijn. Ik hou ervan om mensen te zien lachen en het geluk van binnen voelen. Ik gun dat een ieder toe in deze wereld en dan maakt het mij ook echt niet uit wie je bent. Ieder mens die word gered uit de handen van de duivel, is een feest in de hemel.

"Soms maken wij mensen traumatische gebeurtenissen mee.
Probeer na de gebeurtenis te rouwen. Je mag verdriet hebben.
Zodra je een periode verder bent, probeer het gene een positieve draai
te geven. Ik heb geleerd, dat ik niet meer oordeel. Ik praat over niemand.
Zelfs niet over de mensen die ik ken. Er komt geen slecht woord uit mijn mond over een ander. Behandel iemand hoe je zelf behandeld wilt worden.

Ik zal ook nooit meer zeggen, dat iets mij niet overkomt en dan neerbuigend kijken naar een ander. Ik heb geleerd, dat door verdriet en pijn. De verkeerde vrienden, dat je zeker in staat ben wel iets te doen, wat je niet van jezelf had verwacht. Ik zeg nu zelfs een zwerver aardig gedag. God houd van ons allemaal.

Ik weet dat ik nu heel veel mensen een riem onder hart zou kunnen steken.
Ik weet dat ik tegen een ieder kan zeggen:
Je bent het waard.
Maakt niet uit wat er is gebeurd.
Wat iedereen ook over je zegt.
Hoe iedereen ook naar je kijkt.
Je bent mooi.
Je bent geweldig.
En je kan alles bereiken wat je maar wilt.
Geloof in de kracht van God.
Voor God is alles mogelijk.
En geloof in jezelf dat je het kan.
Neem de stap en laat je leiden
door de Heilige Geest.

0 comments:

Een reactie posten