30 jun 2010

Nuttige informatie voor de beginnende Christen - Gods stem

Nu ik mij een paar dagen geleden heb bekeerd, merk ik wel dat ik inderdaad naar de kerk moet en een groep Christenen om mij heen nodig heb. Er schiet zo nu en dan een vraag in mijn hoofd. Het zijn allemaal kleine dingen, maar alles bij elkaar is het toch groot. Bedoel mijn leven is nu echt anders. Het zijn vragen zoals, moet ik me douchen voordat ik mijn ochtend gebed ga doen? Wanneer kan je het beste tijd voor God nemen dagelijks en hoe doe je dat dan? Ik heb wel een hele mooie site gevonden, waar echt nuttige informatie op staat. Ik dacht, ik zal niet de enige bekeerde zijn, met veel vragen. Ik heb me vaker willen bekeren, maar wat ik al aanhaalde in mijn vorige posts, ik heb God altijd gediend hoe ik het zelf wilde. Nu wil ik het doen op hoe Hij van mij verlangd. Dat gaat er anders aan toe, hoe ik dat zelf deed. Dan merk je dat je toch de kerk nodig heb. Ik ben een paar keer naar de kerk geweest en ik heb geluk dat mijn schoonfamilie gelovig is en meedraait in de kerk. Ik kan mijn schoonzussen alles vragen. Natuurlijk zal ik er posts aan wijden, zodat ik misschien een beginnende Christen kan helpen, die niet iemand om zich heen heeft.

Hoe versta je Gods stem?

Op elke mogelijke manier: In de Bijbel, in je hart
en gedachten (geest), via andere mensen, via situaties,
films, boeken, objecten, dromen, visioenen, beelden,
profetische woorden, herinneringen, liedjes,
teksten in je hoofd, vrede of onvrede, ...

Als jij het hem vraagt en als je TIJD (!!!)
neemt
om bij hem te zijn, alleen, in de rust,
dan ZAL HIJ SPREKEN.

Hij zal je hart GEVOELIGER maken voor zijn stem
en hij zal je helpen om ONDERSCHEID te leren
tussen jouw stem, de stem van de duivel en de stem van God.

Als het niet lukt, geef het niet op. Vraag het
en je zult het krijgen. Krijg je niet meteen, blijf vragen.
Blijf bidden en smeken. Blijf ook oefenen.
Oefen jezelf in het ontspannen bij God.

Vergeet de tip niet:
Pak pen en papier. Richt je volkomen op Jezus Christus.
Wees ontspannen. Schrijf de spontane woordenstroom op...

En ... zelfs al hoor jij God niet altijd,
weet dat God jou altijd hoort!


Lees hier meer hoe je Gods stem kan verstaan.

0 comments:

Een reactie posten