3 jul 2010

Echt in God vertrouwen

Waar ik de laatste dagen tegen aan loop in mijn bekering is het vertrouwen in God. Gezien dat het belangrijkste onderdeel van het geloof is, tenminste dat vind ik. God moet in je leven op de eerste plaats staan. Dat is niet een belediging voor je partner of kinderen. Als God als eerste in je leven is, zal dat ook in het voordeel werken van je partner, kinderen, familie en vrienden. Jouw ik zijn, zal onder leiding van God staan. Wat betekend, dat je naar zijn beeld leeft en dat is altijd in de voordeel voor de mensen om je heen. Zie God als jouw 'anti virus'. Hij zal jou beschermen. Je bent beste vrienden met God. In jouw leven en in het leven van je gezin behoort God op nummer 1 te staan. Ik vind dat een heerlijke gedachte en ik ga daar ook naar toe leven. Ik ben gisterochtend vergeten te bidden. Ik ben dit niet gewent. Mijn dag ging niet lekker, er ging van alles mis en ik raakte heel erg gestrest. Als God nummer 1 in mijn leven is, dan ontwaak ik ook samen met Hem. Lees mijn post over 'begin de dag met bidden'. Maar dit hoort allemaal in het proces van bekeren. Dit zijn dingen die je moet leren. Dat is niet erg, God vind het geweldig dat je het allemaal wilt leren en dat je het ook uitvoert. Een geloof zonder werken is een dood geloof. Dus als jij je geloof praktiseert, dan vind God dat helemaal geweldig en hij zal je daar bij helpen.

Ik stuitte op het idee, van het 'echte vertrouwen' in God. Het is makkelijk te zeggen, dat je geloofd in God, maar vertrouw je ook op God? Het is misschien een enge gedachte om je vertrouwen in God te leggen. Nu zal je zeggen:"Wat zeg je?" Ik heb er best moeite mee en ik moet dit echt leren, maar ik weet wel, als je dat doet, dan zal alles in je leven veel meer rust geven en liefdevol zijn. Ik weet het, toch vind ik het moeilijk. Dit, door mijn verleden. Ik heb zoveel meegemaakt en mijn vertrouwen is beschadigd. Ik vertrouw mensen wel ergens, maar niet voor 100%. De dag kan komen, dat iemand me in steek laat of mij niet meer wilt hebben. Ik ben zo vaak aan de kant geschoven of mijn vertrouwen is gekraakt. Nu natuurlijk wil ik op God vertrouwen. Ik ga hiervoor vanavond uitvoerig voor bidden. Ik ga God vertellen, dat ik bang ben om te vertrouwen. Ik ben zo bang dat ik teleurgesteld word. Hallo God teleurstelt mensen niet! Vertrouwen is een enge zaak voor een meisje als ik. Toch geloof ik, dat ik het zal ervaren mijn hart en ziel aan God te geven. Ik ben toch al van Hem, alleen mijn wil is van mij. Het is puur bang zijn om te vertrouwen in en niet op jezelf.

Het zal deuren openen en een gebroken hart helen. Wat niet mogelijk was, zal mogelijk worden. Het kan ook zijn, dat er wonderen gebeuren of dat iets wat je dacht dat onmogelijk was, mogelijk word. Ik heb wonderen van God meegemaakt. Geloof mij, iets wat onmogelijk was en iedereen om mij heen was sprakeloos. Het was een wonder. Alleen dit wonder kan ik nog niet delen. Ik heb ook nog een probleem met oordelen. Ik weet dat ik over een tijdje een geweldige getuigenis kan afleggen. Ik laat me leiden door God en we zullen zien, wat voor plannen hij heeft met mij. Hij heeft plannen voor al zijn kinderen, maar je moet naar Hem toe gaan, om er achter te komen wat voor plan het is. Iedereen is gelijk voor Hem. Wij zijn zijn kinderen. Hij houd van jou en hij houd van mij. Hij houd van ons als de beste Vader die je maar kan voorstellen, waar geen menselijke vader aan kan tippen! Ik heb de beste vader (aardse vader) in mijn leven. Maar God is Vader (Hemelse Vader) van ons alle. Hij heeft ons gemaakt. Er is niemand zoals Hem. Hij is de beste! My and your number 1.

0 comments:

Een reactie posten