8 jul 2010

Georganiseerd leren leven

Dit is een onderwerp, die ik eigenlijk wilde ontwijken. We praten over alles, maar niet over onze portomonnee of trauma's! Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik en geld is niet een match, maar het blijft niet bij geld, er zijn meer vlakken in mijn leven, dat je gaat hoofdschudden. En dan leven we in een maatschappij, dat dat niet mag en niemand is zo, behalve ik (laat de duivel mij denken). Gelukkig heb ik een vriend, die veel uit mijn handen haalt, maar ik wil het zelf kunnen.

Dan ben ik opgegroeid met een moeder en vader die alle puntjes op de i hebben. Ik zou vanuit huis eigenlijk precies zo moeten zijn. Maar ik ben met alles het tegenovergestelde. Ik heb bijvoorbeeld echt moeten leren huishouden. Ik was helemaal geen tante die zo netjes was. Bij mij was het altijd een rommeltje, toen ik op mezelf ging wonen en niet zomaar een rommel, één regel rechte puinhoop. Dat helpt zo goed bij je depressie of dip :). Uiteindelijk heb ik het wel geleerd. Het heeft jaren geduurd, maar uiteindelijk ben ik een gewone huismuts geworden. Ik ruim op, was af etc. Ik klaag zoals elke moeder, want niemand ruimt zijn troep op. Elke dag moet je hetzelfde vragen. Zuchter de zucht. Goed, ik heb dus huishouden moeten leren. Al hoe wel, ik denk niet de enige ben.

Waar ging je geld heen dan?

Dan met het uitgeven en beheren van mijn inkomen, ben ik ook niet een ster. Ik ben meer een vogel, die van dag tot dag leefde. Mijn hemel, dat ik dit zo online vertel, zo zie je maar Gods wil. Ik moet veel bewuster met mijn geld om gaan. Ik moet wel toegeven, dat ik een groot deel mijn geld uit geef, niet aan kleding, niet aan sieraden, niet aan make-up of nagel spullen (je zou denken dat hier een vermogen in zit, maar nee dus). Bij mij ging mijn geld naar eten. Jah. Schaamtelijk echt waar. En dan heb ik het niet over gezond eten, ik heb het over ongezond eten. Okay gezond eten heeft ook een prijskaartje, maar dan investeer je in je lichaam en je valt nog af ook. Hier ben ik nu een paar jaar mee bezig, maar het gaat de goede kant op. Ben al 16 kg afgevallen :). Lang leven met gezonde voeding :).

Je rookte sigaretten?

Naast het slechte eten, ben ik ook een loser met roken. Ik rook, ik stop, ik rook, ik stop. Ik ben daar zo moe van en mijn lichaam ook. Dus ik ben het gewoon zat, hoe ik mijn leven leef en hoe ik ermee om ga. Ik wil dit veranderen en ik wil leven, met rust in mijn hart. God geeft mij het gevoel, dat als ik alles organiseer, ik veel vrede ga krijgen. Dus leer een boekhouding op te zetten, wekelijkse boodschappen (al woon je naast de supermarkt, niet elke dag boodschappen doen, elke dag iets lekkers willen). Ik heb de beste leerschool gehad. Mijn moeder. Ik kijk echt tegen haar op.

Breek de neerwaartse spiraal!

Ik word zo vaak aangesproken op mijn gedrag, vroeger dan, tegenwoordig word het steeds minder, omdat ik steeds verstandelijker word. Maar weet je wat het is, als je een probleem met depressies heb. Ik zal je wat vertellen. Doordat je je ongelukkig voelt en niet zomaar ongelukkig, echt ongelukkig. Zodra je dan geld in je handen krijgt, dan wil je je even gelukkig voelen. Dus dan geef je je geld uit, voel je je 1 dag weer even normaal. Het klinkt stom, maar zo is het wel. Uit deze spiraal moet ik breken en leren om te gaan met van alles. Gelukkig ben ik gezond en wel, dus het is niet te laat. Ik denk dat er heel veel mensen leven hoe ik leef, maar niemand durft het toe te geven. En voor de mensen die wel georganiseerd leven, kom maar op met je tips! Ik kan ze gebruiken. Ik ben gelukkig niet meer zo erg als toen ik in de 20 was, maar het kan echt nog beter.

Jezus kwam niet in rijkdom

Jezus kwam niet in rijkdom naar onze aarde. Hij kwam in armoede. Hij sprak met de mensen die in de ogen van anderen niets waren en nutteloos. Hij sprak en genas de zieken. Sprak met de mensen die zondigden. Sprak met de dronken en met de prostituees. Hij sprak tegen de tollenaars en de leugenaars. Hij gaf de gebroken harten liefde en steun. En het mooiste van alles, dat je gewoon gelukkig mag worden en dat dat kan. Hij gaf ieder een nieuw leven en nieuwe inzicht. Hij keek op niemand neer. Hij leefde zuinig en alleen met wat hij nodig had.

Alles wat te veel is, is niet goed. Het is een neerwaartse spiraal. Ik ben een voorbeeld. Door wat mij was aangedaan, raakte ik een diepe depressie. Ik kon niet de pijn vergeten. Ik kon niet vergeten of uit mijn hoofd krijgen wat mij was aangedaan (wat gebeurde heb ik niet verdiend, geen enkele vrouw verdiend dat). Ik kon er niet mee leven. Heb 3 x geprobeerd mijn eigen leven te beeïndigen, maar heb het 3 x overleefd (dit is zeker 11 jaar geleden), maar het verwerkings proces duurde jaren.

Waarom vertel je dit online?

Waarom ik dit aankaart, is omdat dit bij mijn bekering en naar God gaan hoort. Ik ben nu eigenlijk mijn trauma aan het afronden en bezig met het herstellen naar een gewoon leven. Ik kon niet eerder. Ik heb jaren op 'auto pilot' geleefd. Ik voelde niets meer. Ik gunde iedereen alles, maar van binnen was mijn eigen schoonheid kapot. Ik voelde geen vreugde meer met niets. Gelukkig heb ik wel mensen om mij heen gehad, die nooit de hoop en steun opgaven. Zoals mijn vriend. Letterlijk een engel van God. Ik heb jaren iedereen van me af gehouden. Ik kan gewoon niet uitleggen hoe ik me voelde. Ik kon er niet mee omgaan, maar ik voelde altijd God in mijn hart spreken. Nu pas voel ik, dat ik ook van mijn leven wil gaan genieten. Ik wil leven. Dit is een wonder. Echt waar. Ik voel me nu geen 'auto pilot' meer. Dit was echt een proces van jaren. Mijn verdriet werd steeds een stukje minder. Echt jaren duurde het van pogen en proberen. Vallen en opstaan. Nu ben ik klaar met het opruimen van mijn geest en ben ik klaar om nieuwe dingen te leren.

Daarom doe mensen geen verdriet. Blijf van het lijf van een vrouw. Ze is niet jouw eigendom, ze is van haarzelf en je mag blij zijn als ze haar leven met je wilt delen. Het blijft haar leven. Blijf af wat niet van jou is. Nee is nee. Stop is stop! Denk niet dat een vrouw minder is, want God maakte man en vrouw. God zegt: "Heb je vrouw lief hoe Jezus de kerk lief heeft'. In deze zin lees je, dat je dus een vrouw nooit en nimmer pijn mag doen en alles voor haar moet over hebben.

De duivel stuurt een legioen van demonen

Dit is een super lange post, maar hoort bij mijn bekering en daar gaat deze blog over. Natuurlijk hoop ik, dat anderen het ook lezen, want er zijn zoveel meer levens die in verdriet leven. Neem alleen één ding van me aan. Wacht niet zo lang, als ik om naar Jezus toe te gaan. De duivel houd macht over jouw geest en hij stuurt legioenen demonen op je af. Je zal steeds verder zakken en hij zal steeds nieuwe problemen op je weg zetten. Alle angsten en problemen komen van hem. Ze zullen niet verdwijnen en er komen steeds meer nieuwe bij en ze worden groter ook. Dus laat het gaan, hoe groot je probleem nu ook is. Oogkleppen op en naar God toe. Voor God is alles mogelijk. Voor Hem is niets nieuw en Hij weet al wat er met je is gebeurd, dus wees niet bang en je hoeft je helemaal niet te schamen (de duivel geeft je een gevoel, dat je niet naar God toe kan en dat je het niet waard bent. DAT BEN JE WEL!). Hij wilt dat je naar Hem toe komt en hij zal je zeker helpen.

Dus hierbij een klein lijstje

  1. Een boekhouding opzetten.
  2. Bonnetjes bewaren.
  3. Mijn dieet volhouden.
  4. Mijn stoppen met roken volhouden.
  5. Sparen.
  6. Zegeltjes bij de boodschappen kopen en inplakken.
  7. Goedkope en gezonde recepten opzetten voor de wekelijkse boodschappen (komen op Loyoya.blogspot.com).
  8. Was draaien na 23.00 s'avonds.
  9. Alles van te voren regelen, niet het laatste moment.
  10. Alles noteren, nakomen en niet wachten.
  11. Naar Gods wil leven en elk opzicht.

Je bent niet de enige

Er zullen mensen zijn, die zoiets hebben, van waarom doet ze dit? Ik zal jullie zeggen, ik leef al zolang met het feit, wat anderen van mij vinden en dat boeit mij niet meer. Ik wil gelukkig zijn en een gelukkig leven leven. Ik ben altijd blij voor anderen geweest, anderen geholpen en uiteindelijk what about me? Waarom doe ik het niet offline van het internet? Omdat ik geloof, dat er velen zijn zoals mij en we leven in een maatschappij, vooral de nederlandse, dat je perfecto moet leven. Maak je fouten. Ja dat is dan je eigen schuld toch! Nou vaak zitten er verhalen aan vast, wat je oren laat klapperen. Elkaar helpen gelukkig te worden is geen crime. Ik hoop met deze blog aan mensen die God zoeken te laten zien, dat het nooit te laat is. Ook voor de mensen die niet in God geloven. Zorg ervoor dat je gelukkig word, want je leeft maar 1 keer en een man of wie dan ook heeft het recht niet om jou pijn te doen. Hier heb ik het over lichamelijk of geestelijk of in mijn geval allebei. Hij heeft mijn geest vernietigd. Gelukkig was God bij mij. Zit je in z'on situatie? Ga weg! Vlucht! Denk je dat hij je gaat vinden? Dat je niets bent? Dat hij de enige is die echt van je houd, want waar is iedereen dan? Luister niet! Ga weg! Want anders of je gaat dood of je word verkracht of wat dan ook, maar het gaat steeds erger worden. Zoek hulp! Ik ben het bewijs, dat je niet dood gaat of wat dan ook. Ik ben er toch nog steeds (en ik ben sterker dan ooit!) en zal ik je zeggen, dat ik niet meer bang voor hem ben. Zo'n man is een zwakkeling. Een sukkel! Een echte man staat tegenover een man en niet tegenover een vrouw. Ze kan zich niet verdedigen. Geloof mij ik heb het geprobeerd. Werd alleen van kwaad tot erger. Dus ga weg en God zal je helpen en leiden. Wacht niet zolang als ik, want de duivel zal de pijn blijven herleven in je hart.

Je bent mooi, geweldig en het waard!

0 comments:

Een reactie posten