7 jul 2010

Gods kracht door menselijk pogen

Toen ik jonger was begreep ik nooit waarom sommige gebeden van mij niet verhoord werden. Alles waar je voor bid, wordt verhoord, zolang het maar het juiste is. God geeft je niets, als het slecht voor je is. De laatste jaren, dat ik vroeg of God mij wou helpen, ging er een lampje branden. God sprak heel de tijd tegen me, maar ik luisterde niet. Ik had last van depressies en dipjes en vroeg God of hij het weg wilde halen. Ik heb zitten wachten tot ik een ons woog. Ik dacht dat ik zonder lopen ergens zou komen.

God kan alles in een oogwenk voor ons weg halen of ons iets geven, maar wat heb jij zelf daaraan als dat zomaar gebeurd. Wat leer jij daarvan? Niets! Dus dan val je in herhaling. Ik bad of God mijn depressies wilde weg halen. Dat zou hij kunnen doen, maar zodra ik weer een depressie zou krijgen, dan zou ik weer niet weten hoe ik er mee om moest gaan.

Waar ik op doel is, je kan God alles vragen, maar je moet het ook geloven waarvoor je bid. Als jij er niet in geloofd waarvoor je bid, dan gebeurd er niets. Of als je God iets vraagt, maar je werkt zelf niet mee, dan gebeurd er ook niets. Openbaar je probleem aan God. Bid tot God (een gesprek met God) en Hij zal je de kracht geven, dat jij je probleem aan kan en kan oplossen. Jij moet zelf de stappen ondernemen, dit doet Hij, zodat je in het proces van het oplossen iets leert. Anders leer je niets in het leven en blijf je dezelfde fouten maken en ontwikkel je niet.

Het komt er op neer dat een geloof zonder werken een dood geloof is. Je moet continu aan je geloof werken. Je moet zelf opstaan en stappen ondernemen en je hoeft niet te denken dat je het niet kan want God zal je de kracht geven.

Mijn vriend nam een keer een A4tje mee waarop de volgende tekst stond:

Om hulp van God te ontvangen, moet de mens zijn zwakheid en gebreken beseffen;

Hij moet zich bezighouden met de grote verandering die in hem moet plaatsvinden;

Hij moet opwaken tot ernstig, volhardend bidden en werken.

Verkeerde gewoonten en gebruiken moeten losgelaten worden,

En alleen door een vastbesloten streven, deze fouten te verbeteren en te leven volgens Juiste beginselen, kan de overwinning behaald worden.

Velen bereiken nooit de plaats die ze hadden kunnen bekleden,

omdat ze wachten tot God datgene voor hen zal doen wat ze door de kracht die hij hun ter beschikking heeft gesteld, zelf hadden kunnen bereiken.

Allen die bruikbaar worden gemaakt, moeten door de strengste verstandelijke en morele discipline opgeleid worden;

En God zal hen helpen door goddelijke kracht te verenigen met menselijk pogen.

0 comments:

Een reactie posten