8 jul 2010

Kledingkast schoonmaak effect

Het bekering proces, moet je zien als je kledingkast uitmesten. Een lente schoonmaak is nog een voorbeeld. Je gooit alle oude kleding stukken weg. We gooien het niet in de vuilnisbak! Nee nee! Kleding kan je weg geven. Zo help je een ander, die het misschien nodig heeft. Toch?

Je zou denken dat, dat niet doet zo gaat met het opruimen van je problemen, die vast zitten in je geest. Smijt ze in een vuilnisbak en ga verder met je leven! Ja toch? Neeh! Als Christen niet. Jij lost met behulp van God je probleem op. Daarna deel je het als getuigenis met je mede mensen. Misschien is er iemand tussen, die dat net nodig had, omdat die persoon het kan toepassen op zijn of haar leven. Je geeft door jouw getuigenis een ander hoop! Het probleem is van nut geworden! Zo krijgt iets negatiefs een positieve wending.

Laat mensen maar denken wat ze willen

Niet alleen zal het jou verlichting geven, maar je helpt een ander hier ook mee. Dat is toch geweldig :). Ik ben gek op getuigenissen, alle soorten en maten. Getuigenissen laten zien, dat mensen mensen zijn. Dat we niet in een perfecte maatschappij leven en dat iedereen fouten maakt. De mensen die altijd zeggen, dat hun leven zo geweldig en perfect is, meestal is dat helemaal niet zo. Vaak is daar het gras helemaal niet groen. Je hoeft niet perfect te zijn en je hoeft het echt niet allemaal op te kroppen. Laat mensen maar lekker denken en vinden van je wat ze willen. Ze zorgen niet voor je of geven ze je brood te eten? Ben je wel heel gelukkig met je leven en heb je echt alles in je leven waarvan je droomde, dan ben ik juist super blij voor je, want velen zijn dit niet. En ik ben voor een happy life, dus c'est la vie! Elk dag moet je geleefd hebben, want het kan morgen voorbij zijn. Zolang je maar juist en opgeruimd leeft, zal je Gods zegen voelen en zien, want die zullen vloeien.

Vertel je verhaal, gooi het eruit

Hoe moeilijk je leven nu ook lijkt, het word echt mooier en steeds beter. Je gaat echt weer genieten van al het mooie wat er is. Je bent het waard en luister niet wat de verkeerde mensen zeggen! Je mag rouwen om een trauma. Je mag verwerken, maar als je het niet alleen kan. Zoek hulp of schrijf een dagboek. Gooi het eruit. Ga jezelf niet kapot maken. Kan je bij niemand je verhaal kwijt? Ga naar God! Bid (praat met God) en vertel Hem alles waar je mee zit. Je bent echt niet alleen. Buiten alle mensen of hulp instanties die er zijn. Geloof mij, voor mij, behalve mijn zoon is goed geholpen (hij is zwakbegaafd), maar ik kon nergens terecht met mijn verdriet of ik moest een half jaar wachten. Ik heb gebeden en gebeden. God heeft mij beter gemaakt en daarom ben ik nu volledig aan het bekeren. Hij is de beste maatschappelijk werker die er is.

Stort je hart uit

Je hoeft je ook niet te schamen als je hulp nodig hebt. Iedereen heeft hulp nodig. De één vind het door een boek te lezen (dit heeft mij ook vaak geholpen), je luistert naar getuigenissen op het internet of leest ze. Lezen is heel belangrijk, want je bent niet de enige die verdriet heeft. Of je kan het je beste vriendin of moeder vertellen. Je kan naar hulp instanties gaan. Maar God is de beste. Bij wie je ook je hart uitstort, doe dit! Daarom zeg ik, heb je niemand, God is de beste om je hart bij uit te storten. Alles moet eruit, want het is een ziekte die aan je gaat knagen en uiteindelijk zit je met allemaal weg geknaagde gaatjes. Dat willen we toch niet en God wilt dit helemaal niet. Hij wilt jou helpen. Vergeet niet:

Je bent mooi, geweldig en het waard!

0 comments:

Een reactie posten