8 jul 2010

Waarom geloof je in God?

Dit is een vraag die ik al heel mijn leven gevraagd krijg. Dat is niet te beantwoorden voor mij, het is iets wat ik voel van binnen. Ik voel me zo getrokken tot Hem en het is iets wat je niet kan weerstaan. Het is iets wat je gelooft en voelt van binnen.

Ik geloof in wat er in de bijbel staat. Ik geloof dat God deze wereld heeft gemaakt, ik geloof dat Hij de Mens heeft gemaakt, ik geloof in het gevecht tussen goed en kwaad. Ik geloof dat we in de eindtijd leven en dat Jezus gaat terug komen. Dit merk ik aan zoveel dingen die gaande zijn in de wereld en de profeties uit komen die in het boek Openbaring staan. Het boek Daniƫl (Oude Testament) klopt als een bus. De geschiedenis is in dat boek geprofeteerd en het klopt! Er is zoveel te vinden, maar dan moet je wel onderzoek doen in de Bijbel. Maar nogmaals het is iets wat je voelt van binnen.

Het is iets waar je je zo gelukkig door voelt. Dat moeten we elkaar gunnen. Ik ben blij voor een ieder die gelukkig is. Wat je anderen gunt word jezelf ook gegund. We leven eenmaal met zoveel verschillende mensen hier op aarde. We geloven anders, we kleden anders, we denken anders en we zien er verschillend uit. We moeten elkaar liefhebben en elkaar gunnen, dat een ieder vrij mag geloven wat hij of zij wilt. Het is een persoonlijke keuze en we hoeven het niet eens te zijn met elkaar.

Het wilt niet zeggen, dat de persoon die gelooft, niet leuk is om mee om te gaan. Bedoel kijk naar mij. Ik ben nog steeds wie ik was, ik hou nog steeds van bakken, beauty, lachen, film kijken, gek doen, lekker eten, mijn kinderen, leuke dingen doen en zoveel andere dingen, alleen geloof ik wel in de terug keer van de Here. Dat is alles. Hoe de ander geloofd in de evolutie, zo geloof ik in God. Dat voel ik sinds ik een klein meisje ben en dat voel ik nog steeds. Daar ben ik God zo dankbaar voor, dat Hij altijd mij is blijven trekken en nu is het tijd om naar huis te gaan.

God heeft voor mij heel veel gedaan. Ik zou zoveel niet hebben kunnen overleven, maar door zijn steun ben ik door alles heen gekomen. Als Hij er niet voor mij was geweest en nog is, dan wat zou er dan zijn na dit leven? De eeuwige dood? Zo eindigt het? Ik weet, dat als ik elke keer bid, een rust van binnen krijg. Ik weet wanneer ik me helemaal alleen voel, dat Hij bij me is. Ik weet dat Hij mij zoveel heeft laten inzien, wat ik gewoon voor ogen zag en uit zoveel zelf ben gekomen. Dat is niet voor de wereld te zien, maar dat weet ik. Daar dank ik Hem voor, want ik had een heel ander persoon kunnen worden, maar Gods liefde is altijd in mijn hart gebleven. Ik had iemand nu kunnen zijn, die anderen niets gunt. Of ik had nu een persoon kunnen zijn, die heel veel wraak gevoelens had. Ondanks alles, ben ik altijd blij voor anderen geweest en ben ik nooit een slecht mens geworden. Dat is God die in mijn hart zit en dat is zo mooi, dat is iets wat niemand van mij afneemt. God is goed en God is liefde. Ik heb het gevoeld en ervaren.

Dit is nog een stukje tekst wat ik heb hangen in mijn huis en wat ik heel mooi vind:

Je zaait een gedachte en oogst een daad.
Je zaait een daad en oogst een gewoonte.
Je zaait gewoonte en oogst je karakter.
Je zaait je karakter en oogst je lot.

0 comments:

Een reactie posten